wtorek, 2 września 2014

Diy - zrób to sama garść przepisów z olejem z pestek winogron

O tym jakie kosmetyczne właściwości ma olej z pestek winogron już pisałam i odsyłam w stosowne miejsce :). O tym co zyskujemy jedząc olej z pestek winogron także. Jednak jak łatwo zauważyć w obu tych wpisach dominuje teoria. I o ile z zastosowaniem praktycznym oleju w kuchni myślę że każda z nas sobie poradzi - o tyle z przygotowaniem odpowiedniej mikstury na konkretne problemy urodowe już nie koniecznie. Dlatego dzisiaj krótkie i proste przepisy z użyciem tego niesamowitego olejku.

Olej z pestek winogronowych
  1.  olej z pestek winogronowych w czystej postaci (tak wiem - idę na łatwiznę ;) Ale dla przypomnienia mimo wszystko wspomnę i o tym sposobie) - świetnie się sprawdza jako zamiennik kremu na noc, preparat do usuwania makijażu lub płyn po goleniu (tu ukłon w stronę mężczyzn)
  2. olej z pestek winogron wraz z olejami: awokado, jojoba, olejem z kiełków pszenicy w stosunku 1:1, 1:2, 1:3 skutecznie zawalczy z suchą, zwiotczałą skórą - dodatkowo skłonną do podrażnień. Odpowiednie proporcje i odpowiednie mikstury trzeba dobierać pod siebie indywidualnie.  Mi najbardziej odpowiada mieszanka oleju z pestek winogron i oleju z pszenicy - ale Wam już nie musi. Więc po prostu - eksperymentujemy i obserwujemy
  3. Wspomniana wcześniej mieszanka oleju z pestek winogron i oleju z awokado w stosunku 1:1 (czyli na przykład po jednej łyżeczce każdego z olejów) świetnie sprawdzi sie w walce ze zmarszczkami mimicznymi. Taką miksturę zaleca się nakładać na twarz 1 - 2 razy dziennie, aby wygładzić i spłycić zmarszczki powstające w wyniku ruchów mimicznych twarzy. Jest też polecana do stosowania w walce z wypryskami i zaskórnikami. Wtedy - te miejsca skóry które przez zmiany wylewające się na twarz spędzają nam sen z oczu przecieramy 3 - 4 razy dziennie.
  4. Mieszankę taką możemy także zastosować jako maseczkę przeznaczoną dla osób z tłustą skórą. W tym wypadku na oczyszczoną wcześniej twarz nanosimy niewielka ilość mieszanki i delikatnie wklepujemy ja w skórę. Zostawiamy ja na twarzy przez ok 20 min. Następnie wacikiem kosmetycznym usuwamy nadmiar olejków
  5. Z czystego oleju z pestek winogron możemy wykonać prostą maskę regenerująca naszą skórę, zapobiegająca powstawaniu kolejnych zmarszczek  oraz nadającą cerze zdrowy wygląd. Aby ja przygotować bierzemy olej winogronowy a następnie nasączamy nim miękkie chusteczki higieniczne. Tak przygotowane chusteczki nakładamy na twarz i dekolt na ok 20 min. Po tym czasie maseczkę usuwamy, a twarz przecieramy wacikiem zamoczonym w ciepłej wodzie
  6. Odżywcza maseczka z serkiem homogenizowanym i żółtkiem jaja
    • 1 żółtko jaja
    • 1 łyżka serka homogenizowanego
    • 1 łyżka olejku z pestek winogron
serek ucieramy z żółtkiem jaja, następnie dodajemy olej. Przygotowaną maseczkę nakładamy na 20 min na skórę twarzy i dekolt - omijając okolice oczu. Po 20 min zmywamy ciepłą wodą


I to tyle na dziś - jeśli macie jakieś swoje ulubione i sprawdzone przepisy na kosmetyki czy zabiegi z olejkiem winogronowym zapraszam do dzielenia się nimi w komentarzach. Na pewno uzupełnię o nie ten wpis :)

4 komentarze:

  1. ja mam tej samej firmy olejek arganowy i jest cudny :) Pora przetestować ten :)
    Obserwuje :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ten olejek i uwielbiam go!

    Pozdrawiam cieplutko i życzę udanego weekendu Majowego ;-))
    www.nataliamajmonroe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe pomysły :)

    Ja obserwuję i będzie bardzo mi miło jak Ty mnie też dodasz do obserwowanych
    http://nowoscikosmetyczne.blogspot.com/ tutaj znajdziesz rzetelne recenzje kosmetyczne, przeglądy kosmetyków i informację na temat domowej pielęgnacji ciała
    http://zrobswojkosmetyk.blogspot.com/ tutaj znajdziesz przepisy na proste kosmetyki blog właśnie się rozkręca i jest zbiorowiskiem pomysłów różnych blogerek

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja oleju z pestek winogron używam do wyrobu mydełek naturalnych - też świetnie się spisuje!

    OdpowiedzUsuń